Total Pageviews

Sunday 21 November 2021

Zacht En Teder Roept Jezus [DUTCH/NEDERLANDS]

Click to Zoom/Klik om te Zoemen
1. Kom zoals je bent! Hoe vaak heb ik geen bezwaren gehoord (tegen de uitnodiging van Christus) zoals: 

- "Ik ben niet presentabel genoeg!"; 

- "Mijn leven is een puinhoop!"; of 

- "Ik moet mijn leven op orde krijgen en mezelf eerst voorbereiden en klaarmaken!"

   Dit alles terwijl we worden vermaand om te komen zoals we zijn; na twee millennia roept de stille zachte stem van Jezus Christus, ondersteund door de bemoedigende vermaningen van de Heilige Geest, nog steeds mensen over de hele wereld op om tot Christus te komen voor vergeving, verzoening en verlossing … kom gewoon zoals je bent!
   Als je me niet gelooft, leg me dan uit hoe het is gebeurd dat, volgens onderzoekers (zoals vermeld in een eerder BBC-nieuwsprogramma), de bevolking van China naar verwachting meer dan 50% christelijk zal zijn in het jaar 2030! Lees de Bijbel en de evangeliën van het Nieuwe Testament, vooral het evangelie van Johannes; de gevolgtrekking is duidelijk:
   Kom vandaag tot Christus zoals u bent ... verspil geen kostbare tijd aan het proberen uzelf te 'verbeteren', 'een nieuwe bladzijde om te slaan' of uzelf eerst 'presentabeler' te maken voor God; we zullen sowieso nooit presentabel genoeg zijn zonder het Bloed, het Offer en de Gerechtigheid van Jezus Christus.

2. Het verhaal van de filmproducent en de dronken. De anekdote wordt verteld van de filmproducent die op zoek was naar een echt authentieke, vervallen oude zwerver of dronkaard voor een bepaald realistisch deel in zijn nieuwe documentaire of film. Naar verluidt vond hij er uiteindelijk een, en na een korte onderhandeling werd een bevredigende (zeer informele) deal gesloten met de man die ternauwernood in bittere armoede leefde.
   De dronkaard kreeg toen te horen dat hij zich de volgende week op dat-en-dat tijdstip op de filmset moest melden. Toen de tijd aanbrak voor de dronkaard om te pitchen, kwam een ​​geurige, gladgeschoren en smetteloze kerel binnen, gekleed in een mooi pak en met zijn haar gestyled en verzorgd als een professional ... 'beste' voor het beloofde deel ... tenslotte was hij eindelijk aan het inbreken in films!
   De producent, zo wordt verteld, had echter geen andere keuze dan hem te ontslaan en hem van het terrein te jagen met een paar dollar voor zijn vergeefse inspanningen ... de 'respectabele nieuwe dronkaard' was niet wat hij voor ogen had voor de rol; hij wilde het echte artikel.

3. Jezus Christus wil de 'echte artikel'. Kom vandaag … morgen kan het te laat zijn. Evenzo moeten we tot Christus komen zoals we zijn ... de nieuwe (meer respectabele, maar waarschijnlijk nep) 'dronken' is niet wat Hij eist. Heb jij, net als ik, misschien ook het gevoel dat je een onverbeterlijke 'eikel' bent (of was)?
   Herinner jezelf aan deze woorden: 'Omdat ik vandaag niet presentabel genoeg ben voor Christus, kom ik vandaag tot Christus zodat Hij, door Zijn Bloed, mij presentabel genoeg voor Hem maakt; toen ik het niet waard was om voor te sterven, kwam Christus naar beneden om voor mij te sterven ... om mij de moeite waard te maken om voor te sterven!' Maak dit lied, geschreven door Charlotte Elliott in 1835, uw gebed:

“Net zoals ik ben zonder één pleidooi
Maar dat uw bloed voor mij werd vergoten
En dat U mij opdraagt ​​tot U te komen
O Lam van God, ik kom...
Ik kom!

"Net zoals ik ben en wacht niet
Om mijn ziel te reinigen van één donkere vlek
Aan U wiens Bloed elke plek kan reinigen
O lam van God, ik kom...
Ik kom!"

(Uit het nummer van Charlotte Elliott): 

"Just as I am without one plea 
But that Thy Blood, was shed for me
And that Thou biddest me come to Thee
O Lamb of God I come ...
I come!

"Just as I am and waiting not
To cleanse my soul from one dark blot
To Thee whose Blood can cleanse each spot
O lamb of God I come ...
I come!”

4. Wat de Bijbel leert. De Bijbel zegt:

   Komt dan, en laat ons samen rechten, zegt de HEERE; al waren uw zonden als scharlaken, zij zullen wit worden als sneeuw, al waren zij rood als karmozijn, zij zullen worden als witte wol. Indien gijlieden willig zijt en hoort, zo zult gij het goede dezes lands eten.[Jesaja1:18-19].

   "Maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, zo hebben wij gemeenschap met elkander, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde." [1John1:7].

   "En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet.” [Openbaring22:17]

                                                  MEDITATIONS & CONTEMPLATIONS

No comments: