Total Pageviews

Saturday 20 November 2021

Spirituele Oorlogsvoering: Het Gebedsdagboek [DUTCH/NEDERLANDS]

Click to Zoom/Klik om te Zoemen
1. Inleiding. Stel je voor hoeveel armer de wereld zou zijn geweest als de oude Bijbelse patriarchen, heiligen, priesters, profeten, staatslieden en schriftgeleerden hun werk nooit hadden opgeschreven: Bijbelgeschiedenis, wijsheid, machtige gebeden en de evangeliën, profetieën en brieven (Nieuwe Testament) vandaag. Daarom ben ik een fervent voorstander van het bijhouden van een gebedsdagboek voor mijn gebeden en voorbede tot de hemelse Vader.

2. Enkele opmerkingen over het gebedsdagboek.

2.1 'Geen boutique gebedsdagboek'. Blijf weg van een chique 'boutique gebedsdagboek'. Ik geef de voorkeur aan een gewoon, goedkoop en ongedateerd balieboek op A4-formaat waarmee ik zo lang als ik wil intuïtief kan schrijven of dat niet van mij verwacht dat ik elke dag geforceerde en oppervlakkige (door datum gedomineerde) aantekeningen moet maken.

2.2 Geestelijke oorlogvoering. Het gebedsdagboek is onderdeel van Geestelijke Oorlogvoering tegen de Tegenstander. Toen Satan Jezus verleidde, berispte Jezus hem met: “Er staat geschreven …!” Wanneer we onze (door de Schrift ondersteunde) gebeden opschrijven, bevestigen en versterken we eeuwenoude Bijbelse waarheden, waarden en principes voor onszelf, en versterken zo ook ons ​​geloof verder en berispen we de Verleider.

2.3 De Wildernis Tabernakel. Geleerden vertellen ons dat de oude Hebreeër, toen hij wilde bidden tijdens de dagen van Mozes in de Sinaï-woestijn, en vooral wanneer de Wildernis tabernakel niet was ontworpen om miljoenen, duizenden of zelfs honderden mensen te bevatten, hij gewoon zijn gebed zou tekenen-sjaal over zijn hoofd en vanaf dat moment was hij, metaforisch gesproken, in de Wildernis Tabernakel, in het geheim aan het bidden tot God.
   Ons gebedsdagboek fungeert als onze eigen spirituele 'gebedsjaal' voor de Spirituele Tabernakel uit de tijd van Mozes. Als ik eenmaal in mijn gebedsdagboek ben, meestal in de kleine uurtjes van de ochtend, voel ik me veilig, beschermd en beschut tegen de krachten van de duisternis, zozeer zelfs dat geen enkele demon uit de hel ooit zal slagen (zoals Omar Khayyam had laten doorschemeren) in 'het lokken mijn vinger zelfs maar een halve lijn terug of (met al zijn bebloede tranen die uit gruwelijke, bloeddoorlopen ogen druppelen) er een woord van wegvagen'.

2.4 Een archief van herinneringen. Het gebedsdagboek is ideaal om bij te houden; het stelt ons in staat om te bidden voor mensen, gebeurtenissen, situaties en problemen met voldoende ruimte om feiten, data en allerlei details op te schrijven voor latere kruisverwijzingen etc. mocht dat ooit nodig zijn, en daarmee ook een verdubbeling als een waardevolle spirituele 'familie erfstuk' of aandenken dat later aan erfgenamen kan worden achtergelaten als een voorbeeld van toegewijd, gestructureerd gebed en voorbede (en hoe gebeden verbazingwekkend worden verhoord) voor nabestaanden na vertrek naar het Vaderhuis met vele herenhuizen.

2.5 Gratis gebesminuten. Houd in gedachten dat vrome voorbidders 1440 gratis gebedsminuten per dag hebben die verstandig, productief en ijverig moeten worden gebruikt. Het kan nooit worden overgedragen of op enigerlei wijze worden geaccumuleerd met de bedoeling om later verloren gebedstijd in te halen; als de dag voorbij is, zijn die 1440 gratis gebedsminuten voor altijd verdwenen.

3. Het handige computertijdperk. Bovenstaande tips en aanbevelingen zijn optioneel, niet verplicht. Het uitspreken van gebeden is net zo legitiem als een gebed op papier ... Ik bid vaak zelfs door simpelweg mijn gebeden te denken, vooral in het gezelschap van andere mensen. God (de Intelligente Ontwerper van het Kosmos en alle verschillende takken van de wetenschappen) is oneindig creatief en innovatief, en het spreekt vanzelf dat de voorbidder in plaats daarvan ook in staat moet zijn om bijvoorbeeld zijn/haar gebeden op een persoonlijke laptop te typen. 
   Zorg er wel voor dat u een grondige back-up maakt, zodat dergelijk materiaal niet verloren gaat. De kleinkinderen zullen misschien ooit zo'n 'bloemlezing' van gebeden in een boek willen publiceren, hoewel de mijne, geschreven in snelle handschrift, nooit erudiet, leesbaar of geschikt genoeg zal zijn voor openbare consumptie; of het kan mettertijd hopeloos te omvangrijk en oneconomisch worden om toch te publiceren.

   "De HEERE gaf te spreken; der boodschappers van goede tijdingen was een grote heirschaar." [Psalm68:12].


                                                 MEDITATIONS & CONTEMPLATIONS

No comments: