Total Pageviews

Thursday 18 November 2021

Wat Jezus Christus De Overwinnaar Beloofde [DUTCH/NEDERLANDS]

Click to Zoom/Klik om te Zoemen
1. Inleiding. Jezus Christus heeft gelovigen zeven goudgerande, gouden standaard BELOFTEN nagelaten voor degenen die, in de komende tijd, OVERWINNEN.

2. Beloften van Jezus Christus.

2.1 De Levensboom. “Die oren heeft, die hore wat de Geest tot de Gemeenten zegt. Die overwint, Ik zal hem geven te eten van den boom des levens, die in het midden van het paradijs Gods is.” [Openbaring 2:7].

2.2 De Kroon van het Leven. “Zijt getrouw tot den dood, en Ik zal u geven de kroon des levens. Die oren heeft, die hore wat de Geest tot de Gemeenten zegt. Die overwint, zal van den tweeden dood niet beschadigd worden.” [Openbaring 2:10b,11].

2.3 Het Verborgen Manna, de Witte Steen en een Nieuwe Naam. “Wie oren heeft, die hore wat de Geest tot de Gemeenten zegt. Die overwint, Ik zal hem geven te eten van het manna, dat verborgen is, en Ik zal hem geven een witten keursteen, en op den keursteen een nieuwen naam geschreven, welken niemand kent, dan die hem ontvangt.” [Openbaring 2:17].

2.4 Macht over de Naties en de Morgenster. "Maar hetgeen gij hebt, houdt dat, totdat Ik zal komen. En die overwint, en die Mijn werken tot het einde toe bewaart, Ik zal hem macht geven over de heidenen; En hij zal ze hoeden met een ijzeren staf; zij zullen als pottenbakkersvaten vermorzeld worden; gelijk ook Ik van Mijn Vader ontvangen heb.” [Openbaring 2:25-28].

2.5 Witte Kleding en het Boek des Levens. “Die overwint, die zal bekleed worden met witte klederen; en Ik zal zijn naam geenszins uitdoen uit het boek des levens, en Ik zal zijn naam belijden voor Mijn Vader en voor Zijn engelen.” [Openbaring 3:5].

2.6 Een Pilaar in de Tempel van God; Gods Naam en de Nieuwe Namen van het Nieuwe Jeruzalem en Jezus Christus. "Zie, Ik kom haastelijk; houd dat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Die overwint, Ik zal hem maken tot een pilaar in den tempel Mijns Gods, en hij zal niet meer daaruit gaan; en Ik zal op hem schrijven den Naam Mijns Gods, en de naam der stad Mijns Gods, namelijk des nieuwen Jeruzalems, dat uit den hemel van Mijn God afdaalt, en ook Mijn nieuwen Naam.” [Openbaring 3:11-12].

2.7 Dineren met Christus en Zitten met Christus op zijn Troon. “Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij. Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.” [Openbaring 3:20-21].
MARANATHA! 



                                                MEDITATIONS & CONTEMPLATIONS

No comments: