Total Pageviews

Wednesday 10 November 2021

Omdat Jezus Christus Het Zei! [DUTCH / NEDERLANDS]

1. Hoe weten we dat Adam en Eva de eerste twee mensen ooit waren? Omdat Jezus het zei!

Genesis

"En allen struik des velds, eer hij in de aarde was, en al het kruid des velds, eer het uitsproot; want de HEERE God had niet doen regenen op de aarde, en er was geen mens geweest, om den aardbodem te bouwen." [Genesis2:5].

Jezus Christus:

   “Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw?” [MatteĆ¼s 19:4]. 

   “Maar van het begin der schepping heeft ze God man en vrouw gemaakt.” [Marcus 10:6].

Paulus:

    "Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam [Jezus Christus] stot een levendmakenden Geest."  [1Korintiers15:45].   

2. Hoe weten we dat de ’Noachs zondvloed’ echt heeft plaatsgevonden? Omdat Jezus het zei!

   En gelijk het geschied is in de dagen van Noach, alzo zal het ook zijn in de dagen van den Zoon des mensen. Zij aten, zij dronken, zij namen ten huwelijk, zij werden ten huwelijk gegeven, tot den dag, op welken Noach in de ark ging, en de zondvloed kwam, en verdierf ze allen.” [Lucas 17:26-27].

   Hier bevestigt Jezus Christus (die nooit heeft gelogen) (i) de historiciteit van het Scheppingsverslag van Genesis door het bestaan ​​te bevestigen van (ii) de mens Noach, (iii) de ark die Noach bouwde en (iv) de grote vloed van de tijd van Noach. Het ontkennen van deze verwijzing naar de Schrift [Lucas17:26-27] is het ontkennen van de Bijbel en de God die ons de Bijbel heeft gegeven.

3. Hoe weten we dat Jezus niet werd gestuurd om de wereld te veroordelen, maar om de wereld te redden? Omdat Jezus het zei!

   “Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.” [John3:17].

4. Hoe weten we dat God de wereld zo liefhad dat we eeuwig leven kunnen hebben door geloof in Christus? Omdat Jezus het zei!

   "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe." [Johannes 3:16].

5. Hoe weten we dat we opnieuw geboren moeten worden? Omdat Jezus het zei!

   "Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden." [John3:7].

6. Hoe weten we dat we kinderen van God kunnen worden door Jezus Christus als Verlosser aan te nemen? Omdat Jezus het zei!

   “Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;  Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.” [John1:12-13].

7. Hoe weten we dat, tenzij we willen sterven in onze zonden, we ons moeten bekeren en het evangelie moeten geloven? Omdat Jezus het zei!

   "En zeggende: De tijd is vervuld, en het Koninkrijk Gods nabij gekomen; bekeert u, en gelooft het Evangelie ...  Ik zeg u: Neen zij; maar indien gij u niet bekeert, zo zult gij allen desgelijks vergaan. Of die achttien, op welke de toren in Siloam viel, en doodde ze; meent gij, dat deze schuldenaars zijn geweest, boven alle mensen, die in Jeruzalem wonen? Ik zeg u: Neen zij; maar indien gij u niet bekeert, zo zult gij allen insgelijks vergaan." [Marcus1:15; Lucas13:3-5].

8. Hoe weten we dat Jezus terugkomt? Omdat Jezus het zei!

   In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen; anderszins zo zou Ik het u gezegd hebben; Ik ga heen om u plaats te bereiden. En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben." [John14:2-3].

   "Ziet, Hij komt met de wolken en alle oog zal Hem zien, ook degenen, die Hem doorstoken hebben; en alle geslachten der aarde zullen over Hem rouw bedrijven; ja, amen." [Openbaring 1:7].

9. Hoe weten we dat Jezus Christus uit het graf is opgestaan? Omdat Jezus het zei!

   "En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten; en Hij leide Zijn rechterhand op mij, zeggende tot mij: Vrees niet; Ik ben de Eerste en de Laatste; En Die leef, en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels der hel en des doods." [Openbaring1:17-18]. 

10. Hoe weten we dat Jezus Christus de Alfa en de Omega is, het Begin en het Einde, de Eerste en de Laatste? Omdat Jezus het zei!

   "En zie, Ik kom haastiglijk en Mijn loon is met Mij, om een iegelijk te vergelden, gelijk zijn werk zal zijn. Ik ben de Alfa, en de Omega, het Begin en het Einde; de Eerste en de Laatste." [Openbaring22:12-13].
 

No comments: