Total Pageviews

Tuesday 9 November 2021

Omdat De Bijbel Het Zegt! [DUTCH / NEDERLANDS]

1. Hoe weten we dat God de hemel en de aarde heeft geschapen? Omdat de Bijbel het zegt!

   “In den beginne schiep God den hemel en de aarde. [Genesis1:1].

2. Hoe weten we dat Adam en Eva de eerste twee mensen ooit waren? Omdat de Bijbel het zegt!

   "Jehovah God maakte van de rib (die Hij van de man had genomen) een vrouw. En Hij bracht haar bij de man. En Adam zei: Dit is nu been van mijn beenderen en vlees van mijn vlees. Ze zal Vrouw worden genoemd omdat ze uit de man is genomen." [Genesis2:22-23].

   "En allen struik des velds, eer hij in de aarde was, en al het kruid des velds, eer het uitsproot; want de HEERE God had niet doen regenen op de aarde, en er was geen mens geweest, om den aardbodem te bouwen." [Genesis2:5]. 

   "Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam [Jezus Christus] tot een levendmakenden Geest." [1Korintiers15:45]. 

3. Hoe weten we dat de gedachten en wegen van God te hoog zijn voor mensen om te bevatten of te begrijpen? Omdat de Bijbel het zegt!

   "Want Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE. Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten." [Jesaja 55:8-9].

PS Hoewel dit vers in de eerste plaats bedoeld is om Zijn ontevredenheid (van God) over het gedrag van de goddelozen te illustreren, illustreert het niettemin (tegelijkertijd) ook de 'astronomische' kloof tussen Gods intellect of geest en het intellect of geest van gewone stervelingen.  

4. Hoe weten we dat niets onmogelijk zal zijn voor God? Omdat de Bijbel het zegt!

   "Toen antwoordde Job den HEERE, en zeide: Ik weet, dat Gij alles vermoogt, en dat geen van Uw gedachten kan afgesneden worden. [Job42:1-2].

5. Hoe weten we dat God (‘JHWH’, ‘Jehovah’) wil dat alle mensen vrede met Hem sluiten, ongeacht ras, leeftijd, geslacht, sociaaleconomische status en huidige politieke, culturele en religieuze oriĆ«ntatie? Omdat de Bijbel het zegt!

   "Komt dan, en laat ons samen rechten, zegt de HEERE; al waren uw zonden als scharlaken, zij zullen wit worden als sneeuw, al waren zij rood als karmozijn, zij zullen worden als witte wol. Indien gijlieden willig zijt en hoort, zo zult gij het goede dezes lands eten; Maar indien gij weigert, en wederspannig zijt, zo zult gij van het zwaard gegeten worden; want de mond des HEEREN heeft het gesproken." [Jesaja1:18-19].

6. Hoe weten we dat de enige manier waarop mensen vrede met God kunnen sluiten, is door middel van Jezus Christus? Omdat de Bijbel het zegt!

   “Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. [John14:6].

7. Hoe weten we dat we op Jezus Christus kunnen vertrouwen om zondaars te redden? Omdat de Bijbel het zegt!

   “Dit is een getrouw woord, en alle aanneming waardig, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is, om de zondaren zalig te maken, van welke ik de voornaamste ben ..." [1TimotheĆ¼s1:15a].

8. Hoe weten we dat we eeuwig leven kunnen hebben door geloof in Jezus Christus als Verlosser van de wereld? Omdat de Bijbel het zegt!

   Jezus zeide tot haar: Ik ben de Opstanding en het Leven; die in Mij gelooft zal leven, al ware hij ook gestorven; En een iegelijk, die leeft, en in Mij gelooft, zal niet sterven in der eeuwigheid. Gelooft gij dat? [John11:25-26].

                                               MEDITATIONS & CONTEMPLATIONS

No comments: