Total Pageviews

Thursday 18 November 2021

Ketterij In De Kerk? [DUTCH/NEDERLANDS].

Click to Zoom/Klik om te Zoem 
1. Ketterij In De Kerk. Een verontrustend fenomeen tegenwoordig is hoe zoveel kerken & denominaties kiezen voor een ‘Geen-Satan-Theologie'. Dus, zonder te proberen de 'koning van de duisternis' te verheerlijken, moet ik in alle oprechtheid benadrukken waar dergelijke bewegingen scheef gaan door te laten zien dat Satan een tegenstander is die werkelijk bestaat voor christenen om rekening mee te houden. Bijvoorbeeld:

1.1 Jezus heeft nooit gelogen. 

   "Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen? 
   "Wie van u overtuigt Mij van zonde? En indien Ik de waarheid zeg, waarom gelooft gij Mij niet?" 
   "Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij." [Johannes3:12; 8:46; 14:6]. 

1.2 Dezelfde Jezus die zei dat er een God en een Hemel is, zei ook dat er een Hel en een Satan was. Als we de doctrine van Hel en Satan willen weggooien, moeten we consequent zijn en ook de doctrine van God en de hemel weggooien. 

   "Doch Ik zeg u: Zo wie te onrecht op zijn broeder toornig is, die zal strafbaar zijn door het gericht; en wie tot zijn broeder zegt: Raka! die zal strafbaar zijn door den groten raad; maar wie zegt: Gij dwaas! die zal strafbaar zijn door het helse vuur ... Indien dan uw rechteroog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde. En indien uw rechterhand u ergert, houwt ze af, en werpt ze van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde ... En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel ... En gij, Kapernaum! die tot den hemel toe zijt verhoogd, gij zult tot de hel toe nedergestoten worden. Want zo in Sodom die krachten waren geschied, die in u geschied zijn, zij zouden tot op den huidigen dag gebleven zijn ... En Ik zeg u ook, dat gij zijt Petrus, en op deze petra zal Ik Mijn gemeente bouwen, en de poorten der hel zullen dezelve niet overweldigen.
   "En Ik zeg u, Mijn vrienden: Vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en daarna niet meer kunnen doen. Maar Ik zal u tonen, Wien gij vrezen zult: vreest Dien, Die, nadat Hij gedood heeft, ook macht heeft in de hel te werpen; ja, Ik zeg u, vreest Dien! "[Matteüs5:22,29,30; 10:28; 11:23; 16:18; Lukas12:4-5].

1.3 Zo niet Satan, wie zag Jezus dan als 'bliksem' uit de hemel vallen? 

   "En Hij zeide tot hen: Ik zag den satan, als een bliksem, uit den hemel vallen." [Lucas 10:18].

1.4 Zo niet Satan, wie is Judas binnengekomen in de nacht van zijn verraad aan Jezus?

   "En de satan voer in Judas, die toegenaamd was Iskariot, zijnde uit het getal der twaalven." [Lukas 22:3].

1.5 Zo niet Satan, wie verleidde Eva om te zondigen in de Hof van Eden en verleidde Jezus in de woestijn? 

   "De slang nu was listiger dan al het gedierte des velds, hetwelk de HEERE God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: Is het ook, dat God gezegd heeft: Gijlieden zult niet eten van allen boom dezes hofs? En de vrouw zeide tot de slang: Van de vrucht der bomen dezes hofs zullen wij eten; Maar van de vrucht des booms, die in het midden des hofs is, heeft God gezegd: Gij zult van die niet eten, noch die aanroeren, opdat gij niet sterft. Toen zeide de slang tot de vrouw: Gijlieden zult den dood niet sterven; Maar God weet, dat, ten dage als gij daarvan eet, zo zullen uw ogen geopend worden, en gij zult als God wezen, kennende het goed en het kwaad. 
   "Toen werd Jezus van den Geest weggeleid in de woestijn, om verzocht te worden van den duivel." [Genesis3:1-5; Mattheus4:1].

1.6 Als niet Satan (onder andere), wie is het dan die in de poel des vuurs in het boek Openbaring zal worden gegooid? 

   "En het beest werd gegrepen, en met hetzelve de valse profeet, die de tekenen in de tegenwoordigheid van hetzelve gedaan had, door welke hij verleid had, die het merkteken van het beest ontvangen hadden, en die deszelfs beeld aanbaden. Deze twee zijn levend geworpen in den poel des vuurs, die met sulfer brandt.
   "En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid ... En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood. En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.
   "Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood." [Openbaring 19:20; 20:10,14,15; 21:8].

1.7 Indien niet van Satan, waar komen 'demonen/duivelen' dan vandaan? 

   "Gij gelooft, dat God een enig God is; gij doet wel; de duivelen geloven het ook, en zij sidderen.
   "Ja, ik zeg, dat hetgeen de heidenen offeren, zij den duivelen offeren, en niet Gode; en ik wil niet, dat gij met de duivelen gemeenschap hebt. Gij kunt den drinkbeker des Heeren niet drinken, en den drinkbeker der duivelen; gij kunt niet deelachtig zijn aan de tafel des Heeren, en aan de tafel der duivelen.
   "Doch de Geest zegt duidelijk, dat in de laatste tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, zich begevende tot verleidende geesten, en leringen der duivelen." [Jakobus2:19; 1 Korintiërs10:20,21; 1Timotheüs4:1].

1.8 De behoefte aan theologische consistentie in het Evangelische Christendom. Als het bestaan ​​van de Hel, Satan en demonen metaforisch moet worden geïnterpreteerd, dan moeten we consistent zijn en het bestaan ​​van de Hemel, God en engelen ook metaforisch interpreteren ... een verandering in het beleid die de Heilige Schrift theologisch onmachtig, overbodig zal maken en leerstellig achterhaald in het Evangelische Christendom (precies wat Satan en zijn hordes demonen willen!).
   Houd in gedachten dat niemand meer waarschuwde voor de gevaren en verschrikkingen van de Hel dan Jezus Christus Zelf. Als we dan van kinds af aan (en uit de Schrift) geleerd hebben dat God alleen degenen zal eren die Zijn Zoon eren, hoe eren we Zijn Zoon dan als we alles wat Hij heeft geleerd 'vuilen' zonder gevolgen voor gewone mensen en Zijn Kerk?

2. God heeft Satan waarschijnlijk met een specifiek doel geschapen. Ook wel aangeduid als de Vernietiger, werd Satan geschapen om te vernietigen. Dit wordt bevestigd in Schriftplaatsen zoals Johannes 1:3; Johannes10:10. Het is ook geen toeval dat zowel Judas Iskarioth als de Antichrist 'de Zoon des verderfs' worden genoemd. [Openbaring17:8,11; 2Thessalonicenzen2:3; 1Timotheüs6:9; John17:12.

   "In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God. Dit was in den beginne bij God. Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is ... De dief komt niet, dan opdat hij stele, en slachte, en verderve; Ik ben gekomen, opdat zij het leven hebben, en overvloed hebben. Ik ben de goede Herder; de goede herder stelt zijn leven voor de schapen."
   "Het beest, dat gij gezien hebt, was en is niet; en het zal opkomen uit den afgrond, en ten verderve gaan; en die op de aarde wonen, zullen verwonderd zijn (welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens van de grondlegging der wereld), ziende het beest, dat was en niet is, hoewel het is ...  En het beest, dat was en niet is, die is ook de achtste koning, en is uit de zeven en gaat ten verderve.
   "Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs.
   "Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde." [John1:1-3; 10:10-11; Openbaring17:8,11; 2Thessalonicenzen2:3; John17:12].

3. Reken uit. Toen Jezus de Farizeeën vertelde dat hun ‘vader’ de ‘duivel’ was, loog Hij dan? [John8:39-45]. Als dat zo is, in dat geval (een positie die ik absoluut niet bekleed), dan zou Jezus Christus Zelf de ergste leugenaar in de hele geschiedenis zijn!

   "Zij antwoordden en zeiden tot Hem: Abraham is onze vader. Jezus zeide tot hen: Indien gij Abrahams kinderen waart, zo zoudt gij de werken van Abraham doen. Maar nu zoekt gij Mij te doden, een Mens, Die u de waarheid gesproken heb, welke Ik van God gehoord heb. Dat deed Abraham niet. Gij doet de werken uws vaders. Zij zeiden dan tot Hem: Wij zijn niet geboren uit hoererij; wij hebben een Vader, namelijk God. 
   "Jezus dan zeide tot hen: Indien God uw Vader ware, zo zoudt gij Mij liefhebben; want Ik ben van God uitgegaan; en kom van Hem. Want Ik ben ook van Mijzelven niet gekomen, maar Hij heeft Mij gezonden. Waarom kent gij Mijn spraak niet? Het is, omdat gij Mijn woord niet kunt horen. Gij zijt uit den vader den duivel, en wilt de begeerten uws vaders doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. 
   "Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit zijn eigen; want hij is een leugenaar, en de vader derzelve leugen. Maar Mij, omdat Ik u de waarheid zeg, gelooft gij niet." [John8:39-45].

✋ 

                                               MEDITATIONS & CONTEMPLATIONS

(click)

No comments: