Total Pageviews

Tuesday 16 November 2021

Hoop Voor Atheïsten [DUTCH/NEDERLANDS]

Click to Zoom/Klik om te Zoemen
1. Stelling #1. God wil dat iedereen gered wordt.

   Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker; Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.” [1Timotheüs2:3-4].

2. Stelling #2. God nodigt zelfs de atheïsten uit om vandaag tot Hem te komen voor verlossing.

   "Komt dan, en laat ons samen rechten, zegt de HEERE; al waren uw zonden als scharlaken, zij zullen wit worden als sneeuw, al waren zij rood als karmozijn, zij zullen worden als witte wol." [Jesaja1:18].

3. Stelling #3. God heeft het recht en de autoriteit om barmhartigheid te tonen aan iedereen aan wie Hij ervoor kiest om barmhartigheid te tonen.

   “Doch Hij zeide: Ik zal al Mijn goedigheid voorbij uw aangezicht laten gaan, en zal den Naam des HEEREN uitroepen voor uw aangezicht; maar Ik zal genadig zijn, wien Ik zal genadig zijn, en Ik zal Mij ontfermen, over wien Ik Mij ontfermen zal.“ [Exodus33:19].

4. Stelling #4. God weerstaat de hoogmoedigen, maar schenkt genade aan de nederige.

   “Ja, Hij geeft meerdere genade. Daarom zegt de Schrift: God wederstaat de hovaardigen, maar den nederigen geeft Hij genade.” [Jakobus4:6].

5. Stelling #5. Het loon van de zonde is de dood.

   “Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere." [Romeinen6:23].

6. Stelling #6. Alle mensen (inclusief alle atheïsten) hebben gezondigd.

   “Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God.” [Romeinen3:23].

7. Stelling #7. De gave van God is eeuwig leven door Jezus Christus, onze HEER.

   "Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere." [Romeinen6:23].

8. Stelling #8. Jezus Christus is in de wereld gekomen om zondaars te redden.

   “Dit is een getrouw woord, en alle aanneming waardig, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is, om de zondaren zalig te maken, van welke ik de voornaamste ben." [1Timotheüs1:15].

9. Stelling #9. God heeft Jezus Christus niet gestuurd om de wereld te veroordelen.

   “Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.” [John3:17].

10. Stelling #10. Jezus Christus is de enige Naam waardoor de wereld gered kan worden.

   “En de zaligheid is in geen Anderen; want er is ook onder den hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welken wij moeten zalig worden.” [Handelingen 4:12].

11. Stelling #11. Het Christendom is niet alleen voor christenen; als atheïsten de Naam van Jezus Christus zouden belijden, zouden ze ook gered worden.

   "Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden." [Romeinen10:9].

12. Stelling #12. Er is vreugde in de hemel over één zondaar (inclusief de atheïst) die zich bekeert.

   "Alzo, zeg Ik ulieden, is er blijdschap voor de engelen Gods over een zondaar, die zich bekeert." [Lucas 15:10].

                                               MEDITATIONS & CONTEMPLATIONS

(click)

No comments: