Total Pageviews

Monday 8 November 2021

Atheisme: De Waan Van Richard Dawkins [DUTCH / NEDERLANDS]

(Dawkins-citaten. Enkele citaten van atheïst Richard Dawkins met dank aan ‘GoodReads’ werden respectvol ontkracht).


1.1 DAWKINS: "Geloof kan heel erg gevaarlijk zijn, en het opzettelijk inplanten in de kwetsbare geest van een onschuldig kind is een ernstige fout."

WEERWIJS. Ondanks de bovengenoemde suggestie ziet Dawkins er geen probleem in om zijn werken, dwz de werken van een beëdigde en godslasterlijke atheïst, bewust overal in boeken, op Internet en zowat overal waar beïnvloedbare kinderen toegang hebben tot zijn onwetenschappelijke atheïstische ideeën te publiceren, en zo implanteerde hij in hun kwetsbare geest zijn ingewikkelde percepties over het leven in het universum (en het is echt een heel universum!) alsof zijn ideeën nobeler, lovenswaardiger en nuttiger zijn als de ideeën van Jezus Christus. Het grootste probleem met atheïsten en hun 'naaste neven', de seculiere humanisten, is hun regelrechte ontkenning van het bestaan ​​van zoiets als 'Absolute Waarheid' ... behalve de absolute waarheid van het atheïsme en seculiere humanisme!

1.2 DAWKINS: Geloof is het geloof ondanks, misschien zelfs dankzij, het gebrek aan bewijs.”

WEERWIJS. Een opmerkelijk ‘onwetenschappelijk’ uitspraak. Reken maar uit: geloof uitsluitend gebaseerd op (zogenaamd) 'empirisch bewijs' zou technisch gezien 'kennis' vormen, niet 'geloof'. Dawkins wil 'weten', niet 'geloven', een voorrecht dat alleen aan godvrezende mensen is voorbehouden. Dat gezegd hebbende, het Universum is eigenlijk hoe dan ook vol met bewijzen van een Schepping door een Intelligente Ontwerper, d.w.z. de God (JHWH, Jehovah, 'IK BEN') van Mozes en de berg Sinaï. Drie voorbeelden:

Voorbeeld #1. De man Job (uit een van de oudste boeken van de Bijbel, zo niet de oudste) wist in zijn dagen al dat de aarde een hemellichaam (planeet) was dat in de verre ruimte zweefde:

"Hij breidt het noorden uit over het woeste; Hij hangt de aarde aan een niet." [Job26:7].

   Kijk naar de afbeelding aan de linkerkant ... bevestigt het Jobs verklaring dat God de aarde aan niets heeft gehangen of niet? Hoe het ook zij, Job was zo onder de indruk van de toespraak van God over de schepping en het wonder van de natuur dat hij uiteindelijk gewoon moest capituleren en toegeven:

   "Toen antwoordde Job den HEERE, en zeide:  Ik weet, dat Gij alles vermoogt, en dat geen van Uw gedachten kan afgesneden worden. Wie is hij, zegt Gij, die den raad verbergt zonder wetenschap? Zo heb ik dan verhaald, hetgeen ik niet verstond, dingen, die voor mij te wonderbaar waren, die ik niet wist. Hoor toch, en ik zal spreken; ik zal U vragen, en onderricht Gij mij. Met het gehoor des oors heb ik U gehoord; maar nu ziet U mijn oog. Daarom verfoei ik mij, en ik heb berouw in stof en as." [Job42:1-6].

   Moeten we nu afleiden dat de man Job, die waarschijnlijk nooit zoals Dawkins naar de universiteit van Oxford ging, in zijn tijd (eeuwen geleden) beter geïnformeerd of intelligenter was dan Dawkins?

Voorbeeld #2. Nadat Noach en zijn gezin de ark hadden verlaten na de grote wereldwijde zondvloed (vloed) van die tijd, deed God deze beloften aan Noach:

   "Voortaan al de dagen der aarde zullen zaaiing en oogst, en koude en hitte, en zomer en winter, en dag en nacht, niet ophouden." [Genesis8:22].

   Heeft God die beloften aan Noach nagekomen, of niet? Moeten we vertrouwen op de Bijbel en de woorden van God of niet? Wat denk je... zal de zon morgenochtend opkomen of niet?

Voorbeeld #3. Het sterftecijfer voor de mensheid is, zelfs na 'miljoenen jaren' van 'progressieve evolutie' (sic) nog steeds 100% voor elke generatie en voor elke natie op aarde. Dus we kunnen veilig concluderen dat alle mensen zullen sterven. Bevestigt dat de waarheid van de Bijbel zoals hieronder vermeld of niet?

   "En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel." [Hebreeën9:27].

1.3 DAWKINS: “Indoctrineer uw kinderen niet. Leer ze hoe ze voor zichzelf kunnen denken, hoe ze bewijs kunnen evalueren en hoe ze het niet met je eens kunnen zijn.”

WEERWIJS. Met andere woorden, Dawkins is van mening dat kinderen geïndoctrineerd zouden moeten worden, zo niet door christenen, dan toch door atheïsten. (Trouwens, kinderen hoeven niet te worden ‘geleerd’ om het met je oneens te zijn; ze doen het toch ... het hoort erbij).

1.4 DAWKINS: "Wees dankbaar dat je een leven hebt en verlaat je ijdele en aanmatigende verlangen naar een tweede leven."

WEERWIJS. Opgroeiend kind ontwikkelt (tijdelijke) melktanden om later vervangen te worden door blijvende tanden... zo werkt de natuur voor de mens. Was dat kind nu 'aanmatigend' om te verlangen naar en uit te kijken naar 'blijvende tanden'? Krokodillen en haaien, bijvoorbeeld, produceren in de loop van hun leven meerdere rijen tanden in termen van de dynamiek van de natuur ... moeten die krokodillen en haaien nu worden afgedaan als ondankbare kleine 'aanmatigende' snotaapjes?
   Het leven op aarde is geleend (tijdelijk) 'BIOS-leven', d.w.z. niet-authentiek, vergankelijk leven. Eeuwig leven is authentiek (onvergankelijk) 'ZOE-leven', de goddelijke vonk van onvergankelijk leven die Jezus Christus heeft en die Hij schenkt aan godvrezende mensen die Hem als Verlosser en Heer aanvaarden. Christenen zijn niet 'aanmatigend' voor het verlangen naar 'ZOE-leven' ... het is een belofte van Jezus Christus en, gezien de integriteit van de grote ziel die deze beloften sprak, geloven ze het van ganser harte. Jezus Christus heeft gezegd:

   "Uw hart worde niet ontroerd; gijlieden gelooft in God, gelooft ook in Mij. In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen; anderszins zo zou Ik het u gezegd hebben; Ik ga heen om u plaats te bereiden. En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben." [John14:1-3].

   "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe. Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden." [John3:16-17].

    "Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere." [Romeinen6:23].

1.5 DAWKINS: "God is een ... racistische, kindermoord, genocide, kindermishandeling, pestilentiële, megalomane, sadomasochistische, grillig kwaadaardige pestkop."

WEERWIJS. Ik heb, zoals je waarschijnlijk gemerkt hebt, de slechtste delen weggelaten, en je vraagt ​​je af hoe Dawkins ooit God in de eeuwigheid onder ogen zal zien na deze venijnige aanval op de augustus 'IK BEN!' van Mozes en de berg Sinaï. Hoe kan de hieronder beschreven God zoiets zijn als de dingen die Dawkins Hem aanklaagt?

   "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe. Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden." [John3:16-17].

    "Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster. En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet."  [Openbaring22:16-17].

1.6 DAWKINS: “Wij zijn overlevingsmachines; robotvoertuigen die blind geprogrammeerd zijn om de zelfzuchtige moleculen die bekend staan ​​als genen te behouden.”

WEERWIJS. Deze uitspraak riekt naar (i) te veel science-fiction gedreven Hollywood-films bekeken en (ii) te veel gelezen boeken over Darwinisme en seculier humanisme > transhumanisme > posthumanisme. Wat oorspronkelijk bedoeld was voor de door nepnieuws en science-fiction gedreven markt (als puur amusement) is door naïeve en goedgelovige atheïsten geabsorbeerd, geïnternaliseerd en ingeprent als de 'evangeliewaarheid' ... zoals ze zeggen, wanneer een persoon staat voor niets, hij zal waarschijnlijk ergens voor vallen. Voedingsdeskundigen zeggen: "Je bent wat je eet!" terwijl opvoeders zeggen: "Je bent wat je leest!" en Dawkins is haak, lijn en zinklood gevallen voor zijn 'leest' ('reads').

   Interessant is echter dat in ieder geval Dawkins het bestaan ​​van een Intelligent Programmer heeft toegegeven ("We zijn overlevingsmachines; robotvoertuigen blind geprogrammeerd ...").

Dankbetuigingen








No comments: