Total Pageviews

Saturday 13 November 2021

Geweld Op Scholen: Waarom Zijn We Niet Verrast? [DUTCH / NEDERLANDS]

1. Geweld op scholen … het ‘nieuwe normaal’? De golf van geweld op openbare scholen in de VS, Zuid-Afrika en elders in de afgelopen jaren komt niet als een verrassing voor (aan de ene kant) Christenen die Joods-Christelijke waarden koesteren en (aan de andere kant) die oprechte, vredelievende burgers van andere religieuze en/of levensbeschouwelijke overtuigingen die het democratische ideaal ondersteunen, zoals bijv door politieke stabiliteit, een welvarende economie en een verantwoordelijke, stabiele regering die zich inzet voor hoogwaardige dienstverlening.

2. Waarom de toename van geweld op school? Ik breng, 'edelachtbare', de volgende argumenten aan:

2.1 De opkomst van 'seculier humanisme'. Het seculier humanisme zit op de top van de golf: termen als atheïsme; agnosticisme; humanisme; cybernetica; transhumanisme; posthumanisme; dianetics; vrije gedachte; consequentialisme; moreel relativisme; situationele ethiek; reden; rationalisme; nieuwe tijd; occultisme; Darwinisme, satanisme en zelfs christelijk atheïsme (!) worden allemaal onsamenhangend als ‘silver bullet’ ideologische antwoorden op de vragen van:

- Waarom is er iets in plaats van niets?

- Waar komen we vandaan?

- Waarom zijn we hier?

- Waar gaan we naartoe?

- Wat is het doel en de zin van het leven?

- Hoe kunnen we het verschil weten tussen goed en fout/slecht?

- Wat is de toekomst van planeet Aarde?

- Is er hoop voor de mensheid?

- Is er leven na de dood?

- Zal er echt een 'Grote Witte Troon Oordeel' komen, zoals de christenen aandringen?

2.2 De echte Dode Dichters Maatschappij ('Dead Poets Society'). Als er ooit een echte 'Dead Poets Society' ('Dode Dichters Maatschapij') ahzou zijn, zou het seculier humanisme zijn in al zijn sinistere, ingewikkelde configuraties zoals hierboven beschreven. Redenen kunnen zijn:

- Het geloof in 'Geen Hiernamaals' (geen morele verantwoordelijkheid; geen oordeel na de dood).

- Het geloof in 'Dood-na-Dood' (geen langetermijnperspectief voor mensen om naar uit te kijken of voor te leven).

- Een '100% sterftecijfer' voor elke generatie ondanks 'miljoenen jaren' of 'progressieve menselijke evolutie' (d.w.z. 'progressieve natuurlijke selectie, gunstige mutaties, aanpassing, soortvorming, onderbroken evenwicht en Lamarckisme').

PS Waarom kan 'progressieve evolutie' het niet goed doen? Welnu, gezien het feit dat de wetenschap en de reguliere media onze kinderen nog steeds leren dat het menselijk stuitbeen een 'rudimentair orgaan' is van een verouderde rudimentaire staart die miljoenen jaren geleden is weggegooid tijdens het proces van 'progressieve evolutie' (sic) en dat giraffen hun lange nekken van het strekken naar de hoogste takken in acaciabomen (een ander groot verhaal) dan zie ik geen verbetering in de situatie en ook op de horison binnenkort.
   Reken maar uit: hoe begint een sprookje in kinderboeken meestal? ("Lang, lang geleden in een land hier ver, ver vandaan...!"). Hoe begint het sprookje van de evolutionist in de boeken 'Evolutie Voor Kinderen' meestal? ("Miljoenen, miljoenen jaren geleden op een planeet ver, ver weg aan de rand van de Melkweg...!").

2.3 Het afwijzen van Joods-Christelijke waarden. Het arrogante, onoordeelkundige verwerping van Joods-Christelijke waarden, de Bijbel en het ontmoedigen van gebed in openbare scholen en het vervangen ervan door het moreel failliete, door Darwinisme gedreven onderwijscurriculum, dat wil zeggen een systeem van overtuigingen dat uitsluitend is gebaseerd op kennis over de kosmische en biologische krachten op werken in de natuur en volledig verstoken van enige coherente draad of ethische code om kinderen in te prenten om ze modelburgers te maken die openbare scholen hebben verlaten zonder het beproefde morele kompas van de Bijbel. De miljoen-bitcoin-vraag:

Dus als er volgens de seculiere humanisten werkelijk geen leven na de dood, geen hiernamaals, geen oordeel over de Grote Witte Troon (met opperrechter Jezus Christus aan het hoofd) en geen morele verantwoordelijkheid voor de mensheid in de eeuwigheid zou zijn, wat zou dan de volgende anti- -sociale verschijnselen noodzakelijkerwijs onethisch, immoreel of verkeerd:

- Overheidsstaat gevangenneming; fraude; corruptie; tedere collusie met grote leiders van de industrie en het bedrijfsleven in het bedrijfsleven; geld witwassen; omkoping, smeergeld en eerbetoon; incompetente en oneerlijke inzet van vriendjes en interdepartementale budgettaire kruissubsidiëring van toegewezen middelen door ambtenaren voor snode doeleinden?

- Oorlogszucht; illegale wapenhandel; politieke en religieuze moorden?

- aanval & batterij; moord; verkrachting; overval, inbraak; diefstal; huiselijk geweld; verwaarlozing van kinderen; overspel; ontucht; seksuele perversie; brandstichting; anarchie; groothandel plundering en vernietiging van eigendom (publiek en privaat); moedwillig geweld en nevenschade?

- gangsterisme; afpersing; georganiseerde en kleine criminaliteit; menigte regel; belastingontduiking etc?

- bankovervallen van meerdere miljoenen dollars (buiten en binnen banen); piramidespelen (Ponzi) en allerlei vormen van oplichting en cybercriminaliteit op het internet?

- mensenhandel; drugshandel en prostitutie?

3. Wat leren leraren onze kinderen? Opvoedkundige krachten en leerstellige invloeden (vooral op DSTV en in de reguliere media) zijn, op enkele uitzonderingen na in particuliere en confessionele scholen en in kerken hier en daar, de wereld steeds meer vol met 'linkse waarden' (en ik gebruikte de term losjes) gebaseerd op sociale bewegingen als 'heilzame Eugenetica' (Adolf Hitler & Co.); Darwinisme & Darwiniaans Schepping (Charles Darwin); Psychoanalyse & Psychotherapie (Sigmund Freud); Communisme en Socialisme (Karl Marx); Atheïsme (Bertrand Russell & Richard Dawkins); door postmodernisme gedreven Christelijk Atheïsme ('Jesus Seminar' enz.); Door Hollywood gedreven (pop) 'Boeddhisme', 'Hindoeïsme' (reïncarnatietheorieën), astrologie en UFO-cultisme.
   Voeg aan deze giftige mix het onophoudelijke DSTV-filmdieet van films over vampiers toe; zombies; geesten; buitenaardse wezens die eruitzien als gemuteerde insecten uit de hel en seksuele perversie (gekruid met een litanie van tirades en middelmatige filmscripts verzadigd met antichristelijk, anti-God; anti-Bijbel; anti-kerk; anti-Jezus Christus en anti-Evangelische godslastering ... waarom zijn we dan verbaasd over geweld op scholen? Hebben onze pedagogen en docenten nog nooit gehoord van 'vuilnis in > vuilnis uit ('garbage in > garbage out')?

4. Geen Moreel Kompas. Hoe stelt het Departement Onderwijs voor om zonder een goed en betrouwbaar 'moreel kompas' (zoals de Bijbel en Joods-Christelijke waarden) morele richting te geven aan onze kinderen op school? Bovendien, toen jullie opvoeders en deskundiges op het gebied van onderwijs en opvoeding van kinderen besloten om de Bijbel en de Joods Christelijke waarden (met nadruk op het Genesis Scheppingsverslag) in de vuilnisbak te dumpen, wat heb je dan vervangen? waar in uw 'Evolutionaire Theorie'-curriculum is het morele kompas van de Bijbel vervangen door een coherent systeem van ethiek en moraliteit?

Aanbevolen lezing van 5 minuten (VIDEO)


Article

Christian Atheism (Wikipedia)

                                                MEDITATIONS & CONTEMPLATIONS

(click)

No comments: